Ehlers-Danlos Foreningen (EDS) blev stiftet i 1996 med det formål at give mennesker, der lider af Ehlers-Danlos syndrom, og deres pårørende en mulighed for at udveksle erfaringer om det at leve med Ehlers-Danlos. EDS er en frivillig forening, der har over 700 medlemmer og er en af de største foreninger i Danmark under Sjældne Diagnoser.
Foreningens vision er at udbrede kendskabet til og viden om EDS. Dette gør de gennem åbenhed og vidensdeling med medlemmer og omverdenen.
Vi har haft lejlighed til at tale med Henrik Dick-Nielsen, kasserer i EDS Foreningen, hvor han har fortalt os mere om deres digitaliseringsrejse, og hvordan deres nye IT-løsning, WinKAS Air, har hjulpet dem med at effektivisere deres arbejdsgange og opnå deres visioner.
Henrik har været en del af foreningen i 10 år, og ved hans tiltrædelse benyttede foreningen allerede WinKAS Pro. Før han blev en del af EDS Foreningen, bidrog han som frivillig i en fodboldklub, hvor de havde brugt WinKAS Pro siden år 2000. Med mere end 24 års erfaring med at anvende WinKAS Pro var han en erfaren bruger og altid tilfreds med systemet.
For cirka en måned siden tog foreningen dog det vigtige skridt og implementerede WinKAS Air.
Opdag, hvordan EDS Foreningen har navigeret gennem denne digitale transformation og skabt et solidt fundament for at følge med i den teknologiske udvikling og effektivisere deres administrative processer.
I denne case får du indblik i, hvordan frivillige organisationer drager fordel af WinKAS Air, og hvordan EDS Foreningen har digitaliseret deres administrative arbejdsgange.
”Der er utroligt mange smarte funktioner i WinKAS Air, der sparer os masser af tid og giver os bedre oversigt samt nemmere søgningsmuligheder. En stor fordel ved WinKAS Air er, at alt administrativt arbejde er samlet ét sted. Det nye system er også meget brugervenligt.”
Henrik Dick-Nielsen
Kasserer i EDS Foreningen
Fra WinKAS Pro til Air: En digitaliseringsrejse hos EDS Foreningen
Vision for digitalisering og automatisering
For EDS er nøglen til en effektiv drift at gøre administrationen så nem som muligt, da foreningen er drevet af frivillige.
1. Digitalisering og effektivisering af regnskabsstyring
En af de primære ambitioner var at optimere deres regnskabsstyring for at opnå større effektivitet og få bedre overblik over deres budget samt økonomiske aktiviteter.
2. Forenklede processer for medlemsstyring og opkrævning
Da det er foreningens vision at få flere medlemmer i de kommende år, var det helt afgørende for dem at have et nemt og brugervenligt medlemsstyringssystem og gøre opkrævningen så nem som muligt.
”En ideel IT-løsning for vores forening skal være nem at tilgå, brugervenlig og pålidelig, og vi lægger lige så stor vægt på en effektiv support,”
fremhæver Henrik Dick-Nielsen.
På forkant med udviklingen
I mere end et årti har foreningen nydt godt af WinKAS Pro. Men de seneste 10 år har været præget af betydelig teknologisk udvikling, især inden for cloud-baserede IT-platforme, hvilket har skabt nye muligheder for effektivisering.
WinKAS Air repræsenterer en moderne, cloud-baseret platform, der bedre imødekommer de aktuelle behov i foreningslivet.
”En af de mest væsentlige fordele ved WinKAS Air er, at både foreningens administrative medarbejder, og de øvrige bestyrelsesmedlemmer, nu kan tilgå systemet fra enhver platform uden behov for fjernskrivebordet,”
forklarer foreningens kasserer.
Fra Pro til Air: En nem overgang
Overgangen til et nyt IT-system kan være udfordrende, især efter mere end et årtis brug af det gamle system. Men EDS Foreningen oplevede en problemfri overgang til WinKAS Air, der viste sig at være lettere end forventet ifølge Henrik Dick-Nielsen:
”Overgangen fra WinKAS Pro til Air var meget nem og problemfri for os. Det er værd at bemærke, at WinKAS Air har fungeret fejlfrit, lige siden vi blev konverteret fra WinKAS Pro, det vil sige, at vi kunne bruge systemet fra dag ét. Det tog os kun få dage at vænne os til det nye system og dets funktioner, og hvis vi stødte på udfordringer, blev vi hurtigt hjulpet af WinKAS' supportteam. Den hjælp, vi modtog fra WinKAS Air-teamet, var virkelig fantastisk. Hurtige og præcise svar var afgørende for en problemfri overgang. Uden den fremragende support kunne overgangen have været langt mere besværlig.”
WinKAS Air i praksis
Når man sammenligner arbejdsprocesserne fra dengang, EDS Foreningen anvendte WinKAS Pro, med nu, hvor de bruger WinKAS Air, er der mange processer, der er blevet optimeret og effektiviseret.
Nogle af de primære områder, der er blevet effektiviseret og nu er mere brugervenlige, er dokumenthåndteringsprocesserne i regnskabssystemet, medlemsstyring samt opkrævningsmetoder og kommunikationen med medlemmer.
”Der er utroligt mange smarte funktioner i WinKAS Air, der sparer os masser af tid og giver os bedre oversigt samt nemmere søgningsmuligheder. En stor fordel ved WinKAS Air er, at alt administrativt arbejde er samlet ét sted, og det nye system er meget brugervenligt.”
”Jeg er meget glad for at lære og prøve nye ting i foreningssystemet, og synes, at det er spændende at være på forkant med den teknologiske udvikling. Lige nu udforsker jeg aktivt systemets funktioner og potentiale for at effektivisere vores arbejdsprocesser. Der er også nogle funktioner, der snart bliver tilgængelige i systemet, som jeg ser frem til. Men for øjeblikket fokuserer vi på de grundlæggende funktioner.”
Spændende og alsidig funktionalitet
- Cloud-baseret platform, der er nem at tilgå fra alle enheder
- Mobil- og tabletvenlig
- Digitale bilag i regnskabssystemet, der fungerer ligesom et journalsystem
- Bankafstemning/bankintegration
- Funktion til familieopkrævning
- Tilføjelse af specifikke art under kontospecifikationer
- Betalingsservice NETS til effektiv opkrævning
- Mailprogram til nyhedsbreve
- SMS- og email-modul
Implementeres snart:
- Mobile Pay faktura (”MobilePay Invoice”) og opkrævning
Når EDS Foreningen bliver spurgt, hvilke funktioner i WinKAS Air der er mest nyttige for dem, er det især digitalisering af bilag og søgefunktioner, der gør en forskel:
”Sammenlignet med WinKAS Pro har WinKAS Air introduceret nogle nye og meget vigtige funktioner, især inden for dokumenthåndtering. Det er virkelig praktisk, at man kan have bilagene direkte i regnskabssystemet. På den måde sparer man tid, der ellers ville være brugt på at lede efter dokumenterne. Det fungerer som ens egen journal, hvilket vi er meget tilfredse med. Dette sparer masser af tid, giver os bedre overblik og nemmere søgemuligheder.
En anden spændende mulighed i regnskabssystemet er bankintegration/bankafstemning. Nu kan vi forbinde vores bank direkte med vores regnskabssystem i WinKAS Air, og det gør det meget nemmere for os at håndtere vores transaktioner. Med blot et enkelt klik kan vi få bankposterne automatisk afstemt med vores regnskabsposter. Det sparer os for manuelt indtastningsarbejde og besværet med at printe kontoudtog samt manuelt matche posteringer,”
forklarer HenrikDick-Nielsen.
”Funktionen til familieopkrævning var også vigtig for os, og WinKAS-teamet implementerede den før vores overgang til det nye WinKASAir-system. Nu ser vi frem til at implementere MobilePay Invoice, så vi kan sende fakturaer og opkræve betalinger via MobilePay. Jeg har store forventninger til, hvordan det vil lette vores arbejde.”
WinKAS Air's status som et offentligt godkendt bogføringssystem, der overholder kravene i den nye bogføringslov, har også været af stor betydning for foreningen. Selvom foreningen endnu ikke er omfattet af den nye lov, er de sikre på, at det kommer, og de er glade for at have et fremtidssikret system:
”Jeg synes, at vi er godt forberedte til den kommende omstilling. Vi ser det som en fordel at være forudseende og have et system, der både fungerer og er godkendt.”
Andre nye funktioner, som EDS Foreningen værdsætter i WinKASAir, inkluderer betalingsservice NETS til effektiv opkrævning, mailprogrammet til nyhedsbreve samt SMS- og email-modulet, der optimerer deres kommunikation med medlemmerne.
Support: Hjørnesten i en effektiv IT-løsning for frivillige foreninger
Når man foretager et skifte fra ét system til et andet, er det helt naturligt at have mange spørgsmål og brug for vejledning. Der kan være små forskelle i Air, som man skal vænne sig til. EDS Foreningen værdsætter meget, at deres udfordringerbliver taget alvorligt og løst prompte.
”WinKASAir-teamet fortjener stor ros for deres fantastiske support. Vi modtog brugbare svar på alle vores spørgsmål både under og efter implementeringen. Som en frivillig forening er det afgørende for os at kunne få hjælp let og hurtigt. Det lever WinKAS op til.”
Fremtidsudsigter og anbefalinger
Henrik ser frem til at fortsætte samarbejdet:
”WinKAS-konsulenternes engagerede support og den effektive onboardingproces var helt afgørende faktorer for en succesfuld implementering. Deres kendskab til vores forening samt forståelse for de nye krav, tendenser og teknologi i foreningslivet har stor betydning for os.”
Han har fuld tillid til systemet og har allerede anbefalet det til andre frivillige foreninger i sit netværk.
”Hvis jeg skulle vurdere min tilfredshed på en skala fra 1 til 10, ville det være en 10’er. Vi har fået en fremtidssikret IT-løsning, der opfylder alle vores behov. Jeg synes, at WinKAS Air er et fantastisk værktøj til foreninger, især fordi mange af dem er frivillige og har brug for lettilgængelige systemer og support. Derfor har jeg allerede anbefalet WinKASAir-systemet til andre foreninger i mit netværk.”
----
Overgangen fra WinKAS Pro til Air har været en milepæl i EDS' digitaliseringsrejse. Med en intuitiv og moderne platform, der understøtter deres behov for effektivitet og brugervenlighed, har WinKAS Air vist sig som et værdifuldt værktøj for foreningen. Med en solid støtte fra WinKAS-teamet og en klar vision for fremtiden er EDS godt rustet til at fortsætte med at tjene og støtte deres medlemmer på bedst mulige vis.
Vi hos WinKAS er yderst tilfredse med samarbejdet og er glade for at kunne bistå EDS Foreningen på deres digitaliseringsrejse. Vi er stolte over at have leveret et brugervenligt og intuitivt system, der effektiviserer arbejdsprocesserne for foreningens frivillige. Vores team står naturligvis fortsat klar til at yde al den support, som foreningen har brug for i deres daglige arbejde.
Ehlers Danlos anvender WinKAS Air med følgende moduler:
Medlemsstyring
Medlemssystem med intelligente funktioner, der effektiviserer medlemshåndtering, kommunikation og online tilmelding.
Opkrævning
Et fleksibelt og brugervenligt system, der understøtter mange betalingsformer såsom betalingsservice, e-mail faktura, MobilePay Invoice, kortbetaling osv.
Regnskabssystem
Brugervenligt regnskabssystem med alt det, man har brug for til et foreningsregnskab. Foreningen har mulighed for at skræddersy sin kontoplan, optimere sine faktureringsprocesser og få fuldt overblik.
Om Ehlers Danlos
Ehlers-Danlos Foreningen (EDS) blev stiftet i 1996 med det formål at give mennesker, der lider af Ehlers-Danlos syndrom, og deres pårørende en mulighed for at udveksle erfaringer om det at leve med Ehlers-Danlos. EDS er en frivillig forening, der har over 700 medlemmer og er en af de største foreninger i Danmark under Sjældne Diagnoser.
Foreningens vision er at udbrede kendskabet til og viden om EDS. Dette gør de gennem åbenhed og vidensdeling med medlemmer og omverdenen.
Vi har haft lejlighed til at tale med Henrik Dick-Nielsen, kasserer i EDS Foreningen, hvor han har fortalt os mere om deres digitaliseringsrejse, og hvordan deres nye IT-løsning, WinKAS Air, har hjulpet dem med at effektivisere deres arbejdsgange og opnå deres visioner.
Henrik har været en del af foreningen i 10 år, og ved hans tiltrædelse benyttede foreningen allerede WinKAS Pro. Før han blev en del af EDS Foreningen, bidrog han som frivillig i en fodboldklub, hvor de havde brugt WinKAS Pro siden år 2000. Med mere end 24 års erfaring med at anvende WinKAS Pro var han en erfaren bruger og altid tilfreds med systemet.
For cirka en måned siden tog foreningen dog det vigtige skridt og implementerede WinKAS Air.
Opdag, hvordan EDS Foreningen har navigeret gennem denne digitale transformation og skabt et solidt fundament for at følge med i den teknologiske udvikling og effektivisere deres administrative processer.
I denne case får du indblik i, hvordan frivillige organisationer drager fordel af WinKAS Air, og hvordan EDS Foreningen har digitaliseret deres administrative arbejdsgange.
”Der er utroligt mange smarte funktioner i WinKAS Air, der sparer os masser af tid og giver os bedre oversigt samt nemmere søgningsmuligheder. En stor fordel ved WinKAS Air er, at alt administrativt arbejde er samlet ét sted. Det nye system er også meget brugervenligt.”
Henrik Dick-Nielsen
Kasserer i EDS Foreningen
Fra WinKAS Pro til Air: En digitaliseringsrejse hos EDS Foreningen
Vision for digitalisering og automatisering
For EDS er nøglen til en effektiv drift at gøre administrationen så nem som muligt, da foreningen er drevet af frivillige.
1. Digitalisering og effektivisering af regnskabsstyring
En af de primære ambitioner var at optimere deres regnskabsstyring for at opnå større effektivitet og få bedre overblik over deres budget samt økonomiske aktiviteter.
2. Forenklede processer for medlemsstyring og opkrævning
Da det er foreningens vision at få flere medlemmer i de kommende år, var det helt afgørende for dem at have et nemt og brugervenligt medlemsstyringssystem og gøre opkrævningen så nem som muligt.
”En ideel IT-løsning for vores forening skal være nem at tilgå, brugervenlig og pålidelig, og vi lægger lige så stor vægt på en effektiv support,”
fremhæver Henrik Dick-Nielsen.
På forkant med udviklingen
I mere end et årti har foreningen nydt godt af WinKAS Pro. Men de seneste 10 år har været præget af betydelig teknologisk udvikling, især inden for cloud-baserede IT-platforme, hvilket har skabt nye muligheder for effektivisering.
WinKAS Air repræsenterer en moderne, cloud-baseret platform, der bedre imødekommer de aktuelle behov i foreningslivet.
”En af de mest væsentlige fordele ved WinKAS Air er, at både foreningens administrative medarbejder, og de øvrige bestyrelsesmedlemmer, nu kan tilgå systemet fra enhver platform uden behov for fjernskrivebordet,”
forklarer foreningens kasserer.
Fra Pro til Air: En nem overgang
Overgangen til et nyt IT-system kan være udfordrende, især efter mere end et årtis brug af det gamle system. Men EDS Foreningen oplevede en problemfri overgang til WinKAS Air, der viste sig at være lettere end forventet ifølge Henrik Dick-Nielsen:
”Overgangen fra WinKAS Pro til Air var meget nem og problemfri for os. Det er værd at bemærke, at WinKAS Air har fungeret fejlfrit, lige siden vi blev konverteret fra WinKAS Pro, det vil sige, at vi kunne bruge systemet fra dag ét. Det tog os kun få dage at vænne os til det nye system og dets funktioner, og hvis vi stødte på udfordringer, blev vi hurtigt hjulpet af WinKAS' supportteam. Den hjælp, vi modtog fra WinKAS Air-teamet, var virkelig fantastisk. Hurtige og præcise svar var afgørende for en problemfri overgang. Uden den fremragende support kunne overgangen have været langt mere besværlig.”
WinKAS Air i praksis
Når man sammenligner arbejdsprocesserne fra dengang, EDS Foreningen anvendte WinKAS Pro, med nu, hvor de bruger WinKAS Air, er der mange processer, der er blevet optimeret og effektiviseret.
Nogle af de primære områder, der er blevet effektiviseret og nu er mere brugervenlige, er dokumenthåndteringsprocesserne i regnskabssystemet, medlemsstyring samt opkrævningsmetoder og kommunikationen med medlemmer.
”Der er utroligt mange smarte funktioner i WinKAS Air, der sparer os masser af tid og giver os bedre oversigt samt nemmere søgningsmuligheder. En stor fordel ved WinKAS Air er, at alt administrativt arbejde er samlet ét sted, og det nye system er meget brugervenligt.”
”Jeg er meget glad for at lære og prøve nye ting i foreningssystemet, og synes, at det er spændende at være på forkant med den teknologiske udvikling. Lige nu udforsker jeg aktivt systemets funktioner og potentiale for at effektivisere vores arbejdsprocesser. Der er også nogle funktioner, der snart bliver tilgængelige i systemet, som jeg ser frem til. Men for øjeblikket fokuserer vi på de grundlæggende funktioner.”
Spændende og alsidig funktionalitet
- Cloud-baseret platform, der er nem at tilgå fra alle enheder
- Mobil- og tabletvenlig
- Digitale bilag i regnskabssystemet, der fungerer ligesom et journalsystem
- Bankafstemning/bankintegration
- Funktion til familieopkrævning
- Tilføjelse af specifikke art under kontospecifikationer
- Betalingsservice NETS til effektiv opkrævning
- Mailprogram til nyhedsbreve
- SMS- og email-modul
Implementeres snart:
- Mobile Pay faktura (”MobilePay Invoice”) og opkrævning
Når EDS Foreningen bliver spurgt, hvilke funktioner i WinKAS Air der er mest nyttige for dem, er det især digitalisering af bilag og søgefunktioner, der gør en forskel:
”Sammenlignet med WinKAS Pro har WinKAS Air introduceret nogle nye og meget vigtige funktioner, især inden for dokumenthåndtering. Det er virkelig praktisk, at man kan have bilagene direkte i regnskabssystemet. På den måde sparer man tid, der ellers ville være brugt på at lede efter dokumenterne. Det fungerer som ens egen journal, hvilket vi er meget tilfredse med. Dette sparer masser af tid, giver os bedre overblik og nemmere søgemuligheder.
En anden spændende mulighed i regnskabssystemet er bankintegration/bankafstemning. Nu kan vi forbinde vores bank direkte med vores regnskabssystem i WinKAS Air, og det gør det meget nemmere for os at håndtere vores transaktioner. Med blot et enkelt klik kan vi få bankposterne automatisk afstemt med vores regnskabsposter. Det sparer os for manuelt indtastningsarbejde og besværet med at printe kontoudtog samt manuelt matche posteringer,”
forklarer HenrikDick-Nielsen.
”Funktionen til familieopkrævning var også vigtig for os, og WinKAS-teamet implementerede den før vores overgang til det nye WinKASAir-system. Nu ser vi frem til at implementere MobilePay Invoice, så vi kan sende fakturaer og opkræve betalinger via MobilePay. Jeg har store forventninger til, hvordan det vil lette vores arbejde.”
WinKAS Air's status som et offentligt godkendt bogføringssystem, der overholder kravene i den nye bogføringslov, har også været af stor betydning for foreningen. Selvom foreningen endnu ikke er omfattet af den nye lov, er de sikre på, at det kommer, og de er glade for at have et fremtidssikret system:
”Jeg synes, at vi er godt forberedte til den kommende omstilling. Vi ser det som en fordel at være forudseende og have et system, der både fungerer og er godkendt.”
Andre nye funktioner, som EDS Foreningen værdsætter i WinKASAir, inkluderer betalingsservice NETS til effektiv opkrævning, mailprogrammet til nyhedsbreve samt SMS- og email-modulet, der optimerer deres kommunikation med medlemmerne.
Support: Hjørnesten i en effektiv IT-løsning for frivillige foreninger
Når man foretager et skifte fra ét system til et andet, er det helt naturligt at have mange spørgsmål og brug for vejledning. Der kan være små forskelle i Air, som man skal vænne sig til. EDS Foreningen værdsætter meget, at deres udfordringerbliver taget alvorligt og løst prompte.
”WinKASAir-teamet fortjener stor ros for deres fantastiske support. Vi modtog brugbare svar på alle vores spørgsmål både under og efter implementeringen. Som en frivillig forening er det afgørende for os at kunne få hjælp let og hurtigt. Det lever WinKAS op til.”
Fremtidsudsigter og anbefalinger
Henrik ser frem til at fortsætte samarbejdet:
”WinKAS-konsulenternes engagerede support og den effektive onboardingproces var helt afgørende faktorer for en succesfuld implementering. Deres kendskab til vores forening samt forståelse for de nye krav, tendenser og teknologi i foreningslivet har stor betydning for os.”
Han har fuld tillid til systemet og har allerede anbefalet det til andre frivillige foreninger i sit netværk.
”Hvis jeg skulle vurdere min tilfredshed på en skala fra 1 til 10, ville det være en 10’er. Vi har fået en fremtidssikret IT-løsning, der opfylder alle vores behov. Jeg synes, at WinKAS Air er et fantastisk værktøj til foreninger, især fordi mange af dem er frivillige og har brug for lettilgængelige systemer og support. Derfor har jeg allerede anbefalet WinKASAir-systemet til andre foreninger i mit netværk.”
----
Overgangen fra WinKAS Pro til Air har været en milepæl i EDS' digitaliseringsrejse. Med en intuitiv og moderne platform, der understøtter deres behov for effektivitet og brugervenlighed, har WinKAS Air vist sig som et værdifuldt værktøj for foreningen. Med en solid støtte fra WinKAS-teamet og en klar vision for fremtiden er EDS godt rustet til at fortsætte med at tjene og støtte deres medlemmer på bedst mulige vis.
Vi hos WinKAS er yderst tilfredse med samarbejdet og er glade for at kunne bistå EDS Foreningen på deres digitaliseringsrejse. Vi er stolte over at have leveret et brugervenligt og intuitivt system, der effektiviserer arbejdsprocesserne for foreningens frivillige. Vores team står naturligvis fortsat klar til at yde al den support, som foreningen har brug for i deres daglige arbejde.
Kontakt os for et uforpligtende inspirationsmøde
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.