WinKAS Air indeholder et avanceret arrangement bookingsystem, som udover almindelig booking også indeholder et ventelistesystem. Alle arrangementer, som oprettes i administrationen kan eksponeres via den online portal og derved tillade medlemmer at booke en eller flere pladser.
Systemet tillader også booking af plads til ”Gæster”, som bliver oprettet i et selvstændigt kartotek i WinKAS systemet, således at der på et senere tidspunkt kan laves opfølgning på disse. Ved booking via portalen kan der åbnes op for online betaling, hvis der aktiveres en betalingsaftale
Oprettelse af arrangementer kan gøres enkeltvis eller med gentagelse.
På det enkelte hold kan der defineres hvilke medlemmer, som skal have adgang til det aktuelle arrangement, hvilket især giver sig udtryk på portalen. Medlemmer, som ikke er tilknyttet den korrekte gruppe vil ikke kunne se holdet.
Dette giver muligheden for at definere specifikke foreningsarrangementer.
Når et medlem booker sig ind på et arrangement, så registreres det øjeblikkeligt i WinKAS Air og på det aktuelle arrangement, samt eventuelle betalinger ligger klar i kladdesystemet til videre behandling.
Via felter i foreningskartoteket er det muligt at følge det enkelte forenings aktiviteter, samt udskrive disse
I forbindelse med bookingen til et arrangement kan der opsættes et eller flere spørgeskemaer, som skal udfyldes i forbindelse med bookingen. Alle spørgsmål oprettes selv og om hvorvidt det enkelte spørgsmål er obligatorisk styres af administrator.
Alle besvarelser af spørgsmål vil kunne ses på den enkelte tilmelding.