WinKAS Air indeholder flere metoder, hvorved der kan foretages medlemsopkrævning. Med medlemsopkrævning er der tale om at opkræve medlemmer Deres kontingent eller andre ydelser i forbindelse med foreningen.
Af typer kan nævnes:
I WinKAS Air er det muligt at benytte betalingsservice til opkrævning af medlemmer. I en og samme arbejdsgang kan en eller flere medlemmer opkræves flere forskellige kontingenter eller ydelser. Når indsamlingen af data er gennemført – Danner WinKAS Air en fil til Nets, som overføres elektronisk, hvorefter der bogføres en saldo på medlemmerne.
Når Nets har modtaget filen, så sendes opkrævningen gennem Deres løsning, som kan betyde at nogle medlemmer modtager et FI-Kort, mens andre får opkrævningen trukket direkte på Deres konto.
Når opkrævningen betales – danner Nets en betalingsfil, som kan hentes ind i WinKAS Air og bogføres på medlemmerne og derved udligne Deres saldo.
En gennemført løsning. Læs mere her:
NB: Det forudsætter at foreningen har en aftale med Nets
I WinKAS Air er det muligt at oprette manuelle fakturaer med individuelle linjer pr. faktura. Når en faktura er udarbejdet kan denne sendes til det aktuelle medlem eller sponsor pr. e-mail. Efter denne behandling er det muligt at bogføre en eller flere faktura i en arbejdsgang, hvorefter at alle posteringer dannes og overføres til kladden.
OBS: Der kan køres masse faktura, således at der dannes en faktura pr. medlem i et udsnit og dette på individuelle medlemspriser og kontingenter.