WinKAS Medlemskartotek er meget central i WinKAS Air – systemet. Kartoteket indeholder samtlige medlemmer med alle relevante oplysninger.
Kartoteket er specielt, da det er dynamisk opbygget og gør det muligt for brugeren selv at definere hvilke oplysninger der skal registreres om det enkelte medlem. Brugeren kan derfor oprette egne felter af forskellige typer, som kan bruges til forskellige opgaver eller beregninger.
Kartoteket leveres altid med en standardopsætning.
Kartoteket indeholder avancerede søgemuligheder på tværs af alle felter, og samtidig kan søgninger gemmes til fremtidig brug (Udsnit), så søgningerne ikke skal defineres hver gang.
Hvordan opbygger jeg mit eget kartotek??
Det er muligt at definere egne lister ud fra de oprettede felter i kartoteket og udskrive dem efter behov.
Kartoteket indeholder en historik, som kan aktiveres på feltniveau, således at alle ændringer på medlemmerne eller deres nøgletal gemmes ved enhver form for ændringer. Historikken indeholder både den gamle og nye værdi samt hvilken bruger der foretog ændringen.
WinKAS Medlemskartotek indeholder dubletkontrol, som informerer om eksisterende medlemmer som ligner det medlem som pt. er ved at blive oprettet. Dette gør sig gældende både ved manuel oprettelse og online oprettelse. Funktionen er utrolig nyttig, da mange kasserer oplever at medlemmer opretter sig online flere gange fremfor at logge ind.
WinKAS Air systemet er stærk bundet sammen med medlemsportalen/hjemmesiden, hvilket også giver muligheden for at et medlem ved fornyelse af medlemskab eller køb af nyt – Kan få tilsendt et elektronisk medlemskort med det samme.
Når medlemmet har foretaget sit køb kan systemet udarbejde en eget designet PDF fil og flette medlemsoplysninger ind i filen, som herefter sendes pr. mail eller kan udskrives direkte med portalen.