Som en del af WinKAS Air løsningen er det muligt at aktivere sin egen medlemsportal (Kræver WinKAS Air abonnement). Medlemsportalen giver medlemmerne mulighed for elektronisk at interagere med foreningen. I WinKAS Air findes der et standard design som ved oprettelse (Via en guide) opsættes med en grundfarve og et foreningslogo.
Medlemsportalen er designet til at eksponere informationer fra WinKAS Air systemet samt interagere med forskellige medlemsgrupper.
Der kan oprettes alle de sider med information, som der er behov for, og de kan oprettes i forskellige områder, som benyttes af følgende grupper:
Alle felter, som er oprettet i WinKAS Air systemet, kan via medlemsportalen vises på en eller flere sider.
Siderne kan designes efter eget ønske, og hjælpetekster kan indsættes pr. felt, således at brugeren får den bedst mulige oplevelse og hjælp.
Indrapporteringsformularerne har en kladde funktion, således at medlemmerne ved udfyldelse kan gemme en kladde og vende tilbage, når resten af informationen haves. Desuden har formularerne en historik funktion, således at medlemmerne kan se tidligere ændringer etc.
Systemet indeholder et forum, hvor medlemmer kan oprette diskussionsgrupper og interagere med hinanden. Der kan oprettes hovedemner og underemner for en række forskellige områder, således at dialoger holdes inden for rammerne.
Hovedafdelingen har som administrator mulighed for at indgå i besvarelser og administrere indlæg, hvis evt. nogle skal slettes.
Ønsker organisationen at modtage donationer fra sine medlemmer eller andre, så kan dette opsættes på medlemsportalen, hvor betalinger registreres i WinKAS Pro systemet og alle betalinger er markeret således at disse på et senere tidspunkt kan indrapporteres til Skat og herved give den betalende et fradrag.