Booking - org - WinKAS A/S

Booking-løsning

Der findes overordnet set to typer af bookinger i vores Organisations-løsning.

  1. Direkte bookinger
  2. Booking anmodninger

Direkte bookinger

Disse kan laves i form af enkelt-bookinger eller seriel-bookinger

Eksempel: En kunde har brug for at booke et lokale eller en ressource. Kunden finder et lokale i kalenderen, og booker direkte deri. Efter bookingen modtager kunden en kvittering på bookingen, og bookingen er derefter gennemført.

Tilvalgsmuligheder til bookingen:

  • Med/uden opkrævning
  • Advisering til andre personer – såsom servicepersonale (i forhold til rekvisitter som mad, stole, borde mv.) Informering, samt styring af åbningstider for et lokale eksempelvis
  • Styring af frister og ændringer til eksempelvis annulleringer
  • Dybere beskrivelser af eks. lokalet eller ressourcer som kunden er ved at booke.

Der findes mange andre muligheder for bookinger, tilvalg og rekvisitter.

Booking-anmodninger

Disse kan laves som enkelt-bookinger eller seriel-booking

Booking-anmodninger fungerer på samme måde som “direkte bookinger” – forskellen er dog at bookingen betragtes som en anmodning, der efterfølgende skal godkendes af en administrator.

Eksemplet med lokalet fra ovenstående vil være – at kunden vil booke et lokale, finder lokalet. Foretager herefter bookingen, som så sendes til en administrator, og først når denne har godkendt – vil kunden modtage en kvittering. Herefter vil bookingen først være gennemført.

Tilvalgsmuligheder:

  • Gælder de samme som under “direkte bookinger”.