Servicepakke 5-2015

I sidste måned snakkede vi om, at nu nærmede vi os den varme tid, men vi må indrømme at det lader vente på sig og helt tilfreds med mængden af vand – er vi heller ikke helt :-)

Vi har i dag frigivet servicepakke 5-2015, som sædvanligt indeholder en række rettelser, samt en masse ønsker i denne omgang.

Beta-testere

Kort vil vi lige takke vores 2 nye beta testere, som har kørte på den nye version i et par dage før alle andre. Dette med 100% success.
Vil du også være beta-tester, så skriv en mail til Johnny Svensson :-)

Servicepakke for udviklere

I forbindelse med en servicepakke vil der også blive udsendt en teknisk nyhedsmail til alle udviklere, som pt. er registreret og en del af vores ”Developer Network” og som arbejder med at lave forskellige typer af integrationer til WinKAS pro systemet.
NB: Alle tekniske information bliver også lagt på vores WinKAS Twitter konto.

Servicepakken indeholder:

Ansøgningskartotek

Mulighed for sortering
Viser nu start og sluttid


Ressourcekartotek

Fjernet overflødigt kontofelt.
Tilføjet håndtering af annulleringsperiode.
Ved oprettelse af åbningsprofil og rettelse herefter så kom beskeden at elementet ikke fandtes.


Konfliktbehandlingssystem

Sortering af konflikter i naturlig rækkefølge.
Se ansøgningskommentarer.
Mulighed for at skifte lokation/ressource.
Mulighed for at søge efter alternativ ressource.
Alternative ressourcer kan vises i afstandsrækkefølge. (GPS lokationer)


Ressourcekalender

Visning af sæsonbookinger i blå farver.
Bookinger viser nu debitor, emne og notat på oversigten
Mulighed for at se kalenderen både horisontalt og vertikalt.
Mulighed for at se kalenderen i “kun åbne” tider.
Mulighed for at udskrive kalenderen på papir.


Udsnit

Der er oprettet 2 nye sqlrapporter, som kan bruges til udsnit vedr. grupperinger af debitorer med ansøgninger.


Detail

Hvis et betalingsmiddel på kassen er forskellig fra totalen +/- 1000,- vises en advarsel.
Kategori knapper fungerer igen på kassen (Position).
Påmindelses-popups fra hovedvinduet skjules når detailløsningen auto startes.
Gavekort bogføres nu korrekt. Ny opsætning findes under SmartFaktura opsætning. Gavekort konto skal nu blot være én passivkonto. Kun aktuelt hvis man anvender registrerede gavekort.
Det er ikke længere muligt at minimere kassen. Det var nemlig ikke muligt at gendanne/maksimere vinduet efterfølgende, og alt bagved var alligevel inaktivt.


Ordre

Flyt kolonner i ordresystemet i redigeringsmode gav fejl ved beregning.
Hastighed ved indlæsning af stor ordre optimeret.
Hvis en serievare skiftes bliver priser og fritekster opdateret. Egne tekstlinjer bibeholdes.


Kontoplan

Kontoplan hopper til forkert række efter opdatering.
Overskriften er ændret til kontoplan.


Hændelser

Fejl opstod vedhøjreklik på tomme hændelser.


Indkøb

Bogføring af serievarer i indkøbsordrer fungerer igen.


Import

Ved import af medlemmer/debitorer kunne en engelsk dialogboks fremkomme.


Arbejdskort

Opret/åbn ordre fra arbejdskort er lavet om fra ende til anden. Fungerer hurtigere, færre tastetryk, og ordre slettes hvis den annulleres under oprettelsen.


Permanente ordre

Oprettelse af permanente ordrer fungerer igen.


Finanskladde

Finanskladden tjekker nu også for samlekonto, hvis der anvendes søgekode.


Optællingskladde

Dimensionsvarer valideres korrekt igen.